Mondhygiene

De mondhygiëniste helpt u bij het behandelen van ontstoken tandvlees, loszittende tanden of kiezen en het behandelen van slechte adem. Daarnaast is de mondhygiëniste van tandartspraktijk Ieplaantandartsen gericht op preventie waar de kinderen altijd uitgebreide voorlichting en instructies krijgen.

Het is prettig te kunnen lachen en praten zonder dat u zich zorgen hoeft te maken over slechte adem, aanslag op de tanden of tanden/ kiezen die niet meer aanwezig zijn. De mond is een belangrijk deel van het gezicht en daarom is een frisse en schone mond zeer aantrekkelijk.

De mondhygiënist richt zich met name op de preventieve maatregelen voor het behoud van uw eigen gebit. Denk hierbij aan het voorkomen van gaatjes en tandvleesontstekingen. Ontstoken tandvlees kan zonder dat u het merkt leiden tot onherstelbare schade aan uw gebit en zelfs tot het verlies van tanden en kiezen. Om die reden is het noodzakelijk om naast uw reguliere bezoek aan de tandarts ook de mondhygiënist te bezoeken.

Taken van de mondhygiënist:
– Voorlichting geven over uw specifieke situatie met betrekking tot cariës en parodontitis
– Instructie geven
– Behandelen van slechte adem
– Behandelen van gingivitis (lichte tandvleesontsteking)
– Behandelen van parodontitis (tandvleesontsteking waarbij botafbraak plaats vindt)
– Behandelen van loszittende tanden en kiezen
– Uitgebreide gebitsreiniging
– Preventieve behandelingen
– Gevoelig gebit
– Mondhygiëne nazorg (ook voor implantaten)
– Bleken